Karın Dolması ve Siyah Süt


SİYAH SÜT ;Bu kitabı ilk elime aldığımda beklentilerim fazla idi fakat bu dönemi yaşamış biri olarak aynı anları hatırlamaktan başka bir şey yapmadım bana iyiliği dokunmadı yani. bence bu kitap insanı çocuk yapmaktan uzaklaştırıyor.bende biraz dişimi ((yada herhangi doğum yapan bir bayan))sıksam aynısını yazardım tabi adım elif şafak olmadığı için satış yapamazdım.
KARIN DOLMASI



Karın dolması yaptım.Küçükken annem yaparken ona çok yardım etmişimdir,Benim için ilk pişirme deneyimi oldu.Misafirlerimin ağız tadına uygun olduğu için bu yemeği seçtim.Çok zahmetli bir yemek fakat sofrada beğenildiğinde tüm zahmeti unutuluyor.Yinede paça seviyorsanız yapın derim.

MALZEMELER

Kuzu işkembe 1 kg

1,5 su bardağı pirinç

1 adet soğan

2 adet domates

sıvıyağ

ağız tadınıza uyacak kadar kullanacaklarınız...

-kimyon

-salça

-tuz

-karabiber

-pulbiber

-nane

dikmek için --iğne- naylon iplik



Hazırlanışı

1. işkembeler su altında iyice yıkanır.Temizleyemediğiniz yerleri kesip atın.

2. Kaynayan suya batırıp bıçak ile kazıyarak temizlemeye devam edin.

3.sonkez su ile iyice yıkanır.Yaprak büyüklüğünde parçalara ayrılır.

4.Pirinçler yıkanır içine yağ,salça,doğranmış soğan ve domates ile diğer baharatlar eklenir.iyice karıştırılır.

5.küçük parçalardan birisi tabağa serilir ve içi doldurulur.İğne ile dikerek kapatılır.

6.Bütün parçalar dikilir ve düdüklü tencerede üzeri 1 parmak geçecek şekilde 1 saat pişirilir.

AFİYET OLSUN..

Yorumlar