hamsili pilav ve hamsi tava tarifi



HAMSİLİ PİLAV
Malzemeler
** 500 gr hamsi
** 1,5 su bardağı pirinç
** 2 su bardağı su
** 1 su bardağı domates suyu
** 1 baş sarımsak
** 1 adet sogan
** tereyağ
** tuz,karabiber,pulbiber

Hazırlanışı

1- HAMSİLERİN KILÇIKLARI AYIKLANIR.
2- tereyağ tavaya alınır
3- pirinçler iyice yıkandıktan sonra tavaya eklenir ve soğanlar ile sarımsaklarda ince ince doğranır ve tavaya eklenir,iyice kavrulur.
4- su ve domates suyu eklenir.
5- tuz ve baharatlarda eklenir ve kısık ateşte pişirilir pişmeye 3 dakika kala altı kapatılır ve kenara alınır.
6- orta büyüklükte bir borcam yağlanır , hamsiler bir kenarları üst üste gelecek şekilde dizilir ve kenarlardan sarkıtılır.
7- pilav borcama dökülür ve hafif hafif bastırılır.
8- üzeri hamsiyle kapatılır ve fırına verilir.
9- 150 derecede hamsiler pişene kadar tutulur.
10-ters çevirilip servis tabagına alınır.
AFİYET OLSUN

HAMSİ TAVA

Malzemeler
1 kilo hamsi
1 kase mısır unu
4 yemek kaşıgı sıvıyağ
tuz

Hazırlanışı** hamsiler tuz ve mısır unuyla karıştırılır.
** hamsiler yağlanmış tavaya resimdeki gibi dizilir.
** ocakta orta ateşte önlü arkalı pişirilir.
BU KADAR BASİT
İSTERSENİZ SARIMSAK VEYA BAHARATLARLA LEZZETLENDİRE BİLİRSİNİZ.
AFİYET OLSUN

Yorumlar

Dilek Mutfakta dedi ki…
Seldacım hindistancevizli koko kek için kurumuyormu demişsin hayır sadece biraz kıtır bir kek oluyor zaten fırında sadece üzeri kızarıncaya kadar tutuyorsun.bloğun çok güzel hele oğluşuna bayıldım,Allah bağışlasın..
NiNo dedi ki…
uyyyyyy cok ozledim ben bunuuuuuuuu
sevimin sayfasi dedi ki…
hamsiler nefis
hic firinda denemedim bende bi öyle yapiyim...
ellerine saglik
EZGi :)) dedi ki…
BENDE HAMSİ YAPTIM BU GÜN CANIM AMA O FARKLI.HAMSİLİ PİLAV TARİFİNİ ALDIM.ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAGLIK
SEVGİLER
Dilek Mutfakta dedi ki…
oğlum hastalandı yazmışsın merak ettim inşallah birşeyi yoktur.kolay büyümüyorlar napalım.
ss dedi ki…
ilk kez grip oldu burnunu bile sildirmiyor.korktum tek başıma ne yaparım diye.şimdi daha iyi sağolun düşüncenizden dolayı sevgiler.